Monday 28 May 2012

RANDY PANGALILA

Galang Cinta Kirana

Biodata Randy Pangalila / Galang Cinta Kirana
Nama Penuh: Randy D Pangalila
Nama Panggilan : Randy Pangalila
Tarikh Lahir : Surabaya, 19 Oktober 1990
Pendidikan Terakhir : Home Schooling
Nama Ayah : E.H.A. Pangalila
Nama Ibu : Aghata Lisa
Hobi : Randy pangalilawondo
Makanan Kegemaran : Sate Padang
Warna Kegemaran: Hitam
Zodiak : Libra
Sinetron (Sinetron kalau kat Malaysia orang panggil Drama ) yang dilakonkan oleh Randy Pangalila:
-Alisha, Gue Banget, Cinta Fitri, Cinta Kirana, Chelsea, Karissa, I Love You, Sumpah I Luv U, Hafizah, Putih Merah, Cinta Melody, Cinta Piano, Nada Cinta, Kian 1,2,3, Selaginya Ada Cinta dan Aishiteru
Filem yang dilakon oleh Randy
Oh Baby
Kutukan Suster Ngesot
Saya Cinta, Bajingan
Pasangan Romantis
Tiga Cinta
Walaupun bukan pertama kalinya mengunjungi institusi asuhan, namun kebahagiaan masih terlihat dari Randy Pangalila. Meskipun tidak beragama Islam, aktor tampan ini mengakui bahawa dirinya sangat gembira boleh berbagai bersama begitu banyak anak yatim.
“Ini bukan pertama kali saya di yayasan/institusi anak yatim. Senang sangat kerana saya suka sama anak kecil juga, jadi saya sangat senang kalau datang ke yayasan asuhan,” jelas Randy ketika ditanya perasaannya menghadiri acara yang digelar MD Entertainment di Yayasan Anak Yatim Al Anshor, Jatiwaringin, Bekasi (31/08) kemarin.
“Meskipun saya non muslim namun tidak salahnya untuk berbagi juga. Kesempatan seperti ini adalah kesempatan yang baik buat melihat rutin harian anak-anak yatim,” ungkap aktor yang dilahirkan di Surabaya ini.
Sebagai seorang non muslim, Randy pun memiliki pendapatnya sendiri mengenai perbezaan agama. “Buat saya agama itu tidak untuk diperdebatkan, tapi untuk dijalani oleh masing-masing manusia,” ujarnya.
Oleh kerana itulah Randy selalu berusaha menghormati teman-temannya yang menjalankan ibadah puasa. “Saya selalu menghargai orang-orang yang berpuasa. Jangan sampai membuat mereka batal, malah kalau di lokasi pengambaran, saya selalu berusaha menahan lapar. Kalau saya rasa tidak dapat menahan untuk makan (lapar), saya selalu meminta izin ke kereta atau ke tempat yang lain, yang pasti kalau saya makan tidak dihadapan rakan yang berpuasa,” simpulnya.
 Biodata Randy PangalilaRandy Pangalila




2 comments: